بهداشتی و مراقبتی

راهنمای خرید رنگ مو مناسب پوست و صورت

رنگ و مناسب

علاوه بر اینکه هارمونی و رنگ لباس هایی که استفاده می کنید از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با هم هماهنگی داشته باشند، رنگ موی سرتان هم باید با اجزای صورتتان این هماهنگی را داشته باشد. این هماهنگی رنگ مو و صورت زیبایی طبیعی چهره شما را دو چندان خواهد کرد. در این مقاله به شما یاد می‌دهیم چگونه رنگ مو مناسب پوست و صورت خود را پیدا کنید.

انتخاب رنگ موی مناسب صورت و رنگ پوست، کار چندان ساده ای نیست. برای این تناسب باید به رنگ صورت و رنگ چشم هایتان وهماهنگی بین این دو دقت کنید.

رنگ مو مناسب پوست
رنگ مو مناسب پوست روشن در کیت رنگ مو لایف

انتخاب رنگ مو مناسب رنگ پوست

 انتخاب رنگ موی مناسب در رنگ پوست و باز تر شدن چهره و حتی حالت موها یتان تاثیر می گذارد و در زیباتر از قبل نشان دادن صورتتان نقش خواهد داشت.

در زیر رنگ مو برای رنگ های مختلف پوست و چشم توضیح داده شده است

رنگ مو مناسب پوست روشن

برای افراد با پوست روشن و چشم های رنگی دارید باید رنگ های تیره مانند قهوه ای سوخته و مشکی را برای تضاد انتخاب کنید اگر به این رنگ ها علاقه ندارید بهتر است از بلوند و شرابی برای رنگ مو استفاده کنید. اگر پوستی صورتی یا قرمز دارید، رنگ یخی، قرمز متمایل به بنفش و قهوه ای موکا برای صورتتان متناسب تر است. و البته اگر هم پوستی روشن مایل به زرد یا طلایی و چشم هایی قهوه ای دارید، رنگ مو گرم تر مانند بلوند عسلی رنگ مو مناسب پوست شماست.

رنگ مو مناسب پوست تیره

اگر پوستتان تیره است، دو راه متفاوت دارید هم رنگ موی روشن و هم رنگ موی تیره  برای ایجاد تضادی در صورت تان مناسب است که باعث جذابیت می شود. رنگ موی اسپرسو تیره و مشکی جوهری به عنوان انتخاب رنگ موی تیره تر و ساده تر و معقولانه تر است. 

رنگ مو مناسب پوست تیره
کاتالوگ کیت رنگ مو لایف دارای انواع رنگ برای انواع رنگ پوست

رنگ مو بر اساس شکل صورت:

رنگ مو مناسب صورت مثلث

 استخوان فک  پهن از مشخصه های این صورت است. این صورت‌ ها در قسمت پایینی پهن تر هستند.
رنگ مو: باید با استفاده از رنگ مو توجه بیشتر به چشم‌ها جلب شود و با این تکنیک قسمت بالایی صورت‌ بیشتر دیده شود. توجه داشته باشید ریشه مو روشن ‌تر و یا ‌هایلایت شده و ساقه مو تیره‌تر مناسب‌تر است.
* برای زیبایی بیشتر صورت های مثلثی بهتر است از پیراهن ‌یقه‌ دار خصوصا یقه هفت استفاده کنید. استفاده از گوشواره‌ های گرد یا بیضی نیز توصیه می شود.

رنگ مو مناسب صورت مربع

زوایای مشخص و استخوان بندی قوی از مولفه های صورت مربعی است. استخوان ها شامل ابروها، گونه‌ها و فک در یک راستا موازی هستند.
رنگ مو: برای این صورت رنگ موی تیره  مناسب‌تر است  به صورتی که موهای اطراف گونه‌ هایتان را روشن‌تر کنید تا زاویه گونه‌هایتان کمتر به چشم آید.
*  یقه‌های گرد، دالبری یا یقه هفت باز برای اسن فرم صورت مناسب است. برای جلوه بیشتر از گوشواره‌های گرد و حلقه‌ای بیشتر استفاده کنید.

رنگ مو مناسب صورت قلبی

صورت قلبی دارای چانه‌ی تیزو گونه‌های پهن است. رنگ موی مناسب در زیبایی صورت های قلبی نقش زیادی دارد.
رنگ مو:  ریشه‌ ی موی تیره و ساقه ی روشن ‌تر مناسب این نوع صورت است.
* دستمال گردن یا یقه بسته برای این گونه صورت‌ ها مناسب تر است و زیباتر نشان می‌دهند. 

رنگ مو مناسب صورت گرد

صورت‌های گرد دارای انحناهای ملایمی دارند. رنگ موی مناسب این صورت را کشیده‌تر جلوه می دهند.
رنگ مو:‌  هایلایت بهترین روش برای صورت های گرد است. بالای پیشانی را روشن‌تر و پایین گوش‌ها و فک را تیره‌تر.
* لباس ‌هایی با یقه ‌های بازتر صورت شما را کشیده ‌تر نشان می‌دهند. یقه گرد برای چنین صورت ‌هایی مناسب نیستند زیرا صورت را گردتر نشان می‌دهند.

رنگ مو مناسب صورت الماسی

 زوایای متعدد از مولفه های این نوع صورت هستند که پهنای زوایا از پهنای استخوان ابروها و فک بیشتر است. رنگ مو مناسب صورت الماسی می‌تواند گونه ‌ها را برجسته‌ تر نشان دهد.

رنگ مو: . هایلایت‌هایی که در قسمت اطراف صورت روشن‌تر باشند این نوع صورت را زیباتر نشان داده و گونه هارا برجسته تر میکند.
*  گردن بندهای پهن و چند لایه یا پیراهن‌هایی با یقه بسته و بلند به زیبایی بیشتر صورت کمک می‌کند.

رنگ مو مناسب صورت مستطیل

صورت‌ های مستطیل و کشیده پهنای کمی دارند. در واقع طول آنها زیاد و عرضشان کم است. این مدل صورت یکی از مدل‌های زیبا و شیک محسوب می‌شود.
رنگ مو:  قسمت ریشه تیره‌تر و هر چه به سمت پایین می‌آید  ساقه مو روشن‌تر شود. چنین رنگی صورت شما را گردتر نشان می‌دهد و نوعی تعادل ایجاد می‌کند.

*گردن بند‌های کوتاه و پیراهن‌های یقه باز زیبایی صورت‌های کشیده را بیشتر می‌کند. همچنین استفاده از گوشواره‌های پهن نیز به این افراد توصیه می‌شود.

کیت رنگ مو لایف شامل طیف کامل رنگ مو مناسب پوست و صورت شماست. برای خرید این محصول به این صفحه در سایت ماها یا اینستاگرام ماها سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *