آرایشی و زیبایی

راهنمای خرید ریمل خوب و متناسب با نوع مژه + نکات مهم

راهنمای خرید ریمل

به‌کارگیری یک ریمل مژه در زیباسازی هر چه بیشتر چهره فرد بسیار تأثیر دارد. حتی اگر هیچ‌گونه آرایشی روی صورت خود انجام ندهید، تنها با یک ریمل مژه مناسب، چهره و صورت خود را شاداب‌تر و جذاب‌تر می‌کنید. بهتر است بدانید که برای هر نوع مژه‌ای یک مدل ریمل وجود دارد. پس برای خرید ریمل متناسب با نوع مژه خود باید دقت کافی داشته باشید.

mascara03
تاریخچه ریمل مژه

مصریان باستان عقیده داشتند برای رهایی از شر اجنه و ارواح خبیثه باید چشم‌ها را با استفاده از دوده ذغال، خاکستر و… آرایش کرد. به دلیل پخش شدن این مواد طبیعی روی صورت، شخصی به نام یوجین ریمل با ترکیب دوده ذغال و وازلین استفاده از این ابزار خرافاتی را برای مردمان خود راحت‌تر کرد.
بعدها شیمی‌دان دیگری با مشاهده سختی استفاده از ریمل توسط خواهرش، برس مخصوصی را اختراع کرد که به‌راحتی مژه‌ها را می‌توانست با آن آرایش کند. کم‌کم ریمل در جعبه‌های تیوپی قرار گرفت و درب آن با برس بسته می‌شد. چیزی که الان در ریمل‌های امروزی می‌بینیم و از آن زمان تاکنون دستخوش هیچ تغییری نشده است.

historymascaralashes
ریمل چیست؟

ریمل، ماسکارا یا سرمه ابزاری است که به‌منظور بلندکردن، فرکردن و حجیم کردن مژه‌های چشم به کار می‌رود. البته برخی از ریمل‌ها یک ویژگی و برخی دیگر چند ویژگی را باهم دارند که باید بر اساس نوع مژه‌های خود ریمل متناسب را انتخاب و خریداری کنید. همچنین این وسیله آرایشی پرطرف‌دار به سه حالت جامد، مایع و کرمی تولید و در بازار عرضه می‌شود.
نکته قابل‌توجه اینکه تمام ریمل‌ها مشکی نیستند، بلکه امروزه در رنگ‌های متنوع هم تولید می‌شوند و افراد بر اساس سلیقه خود می‌توانند اقدام به خرید کنند.

کاربرد انواع ریمل

ریمل‌های حجم دهنده:

این نوع ریمل‌ها، مخصوص مژه‌های کم پشت هستند. حتی اگر فرد مژه‌های بلندی داشته باشد ولی تراکم مژه‌هایش کم باشند، برای آرایش مژه‌ها باید از ریمل حجم دهنده استفاده کند. طراحی برس این ریمل‌ها به‌گونه‌ای است که مژه‌ها را از هم جدا و محتوای مواد ریمل را به تک‌تک مژه‌ها می‌رساند و به این شکل مژه‌ها را حجیم و پرپشت نمایش می‌دهد.

ریمل‌های بلند کننده:

این نوع ریمل‌ها، برای مژه‌های کوتاه استفاده می‌شود. برخی افراد با وجود مژه‌های حجیم و پرپشتی که دارند ولی از کوتاهی آنها ناراحت هستند. برای رهایی از این معضل و آرایش هرچه بهتر مژه‌ها، ریمل‌های بلند کننده توصیه می‌شود. برس این نوع ریمل‌ها طوری طراحی شده است که مایع ریمل را به عمق مژه‌ها فرومی‌برد و به‌صورت عمودی آنها را بلند می‌کند.

ریمل‌های بلند کننده و حجم دهنده:

این نوع ریمل‌ها برای افرادی با مژه‌های کوتاه و کم پشت کاربرد دارد. اگر مژه‌هایتان کوتاه، نازک و کم‌حجم است استفاده از ریمل‌های دوکاره به شما توصیه می‌شود. زیرا این نوع ریمل‌ها حجم دهنده و بلند کننده مژه‌ها هستند؛ بنابراین دو خاصیت قبلی را با خود یکجا جمع کرده‌اند و برای شما زیبایی و جذابیت بیشتر را به ارمغان می‌آورند.

ریمل‌های بلند کننده و حالت دهنده:

این نوع ریمل‌ها برای کسانی ساخته شده‌اند که مژه‌های بی‌حالت و صافی دارند. توجه داشته باشید اگر چنین مژه‌هایی دارید، از ریمل‌های حجم دهنده به‌هیچ‌عنوان استفاده نکنید. زیرا ریمل‌های حجم دهنده باعث سنگینی مژه‌ها می‌شوند و مژه‌ها حالت مصنوعی به خود می‌گیرند. این سنگینی بیش از حد چشم‌ها را خسته و در نهایت قرمز می‌کند.
نکته دیگر اینکه افرادی با مژه‌های بی‌حالت و صاف قبل از استفاده از ریمل ابتدا باید با فرمژه، مژه‌های خود را حالت دهند، سپس از ریمل دوکاره بلند کننده و حالت دهنده استفاده کنند.

c9Y9s7TJYYGZRwv8zYjt3n
نحوه استفاده از ریمل

1. اگر مژه‌های کوتاه، کم پشت و بی‌حالت دارید حتماً ابتدا فرمژه بزنید.
2. به پایین نگاه کنید ریمل را از بالای مژه‌ها به سمت پایین حرکت دهید. با تکرار این کار مژههایتان زیباتر می شوند.
3. مژه‌های پایین را هم ریمل بزنید. این کار باعث می‌شود چشم‌ها بزرگ و درشت‌تر نشان داده شوند.

نکات مهم:

❖ اگر مژه‌ها در فرایند ریمل زدن به‌هم‌چسبیده شده‌اند، با استفاده از یک برس کوچک آنها را از هم جدا کنید.
❖ برای تأثیرگذاری بیشتر ریمل روی مژه‌ها، فرایند ریمل زدن را چند بار تکرار کنید.

a9ab531dde82ff9a3c9bff13cffddb5f XL
انتخاب رنگ ریمل:

ریمل به عوامل مختلفی مثل رنگ پوست، رنگ چشم، رنگ مو، لباس و… بستگی دارد. اگرچه اغلب افراد به‌ویژه نژاد ایرانیان دارای چشم‌های مشکی یا قهوه‌ای و تیره هستند و ریمل مشکی رنگ متداول برای همه آنها است و به‌قول‌معروف رنگ مشکی به هم‌چشم‌ها می‌آید. ولی برخی افراد چشمان رنگی دارند یا برخی برای تنوع می‌خواهند از رنگ‌های دیگری هم استفاده کنند یا از لنزهای رنگی استفاده می‌کنند و می‌خواهند در مراسم و جشن‌ها متفاوت‌تر از همه باشند. پس به رنگ ریمل متناسب با چشمان خود نیز دقت کنید:

چشمان سبز: ریمل سبز یا بنفش تیره
چشمان خاکستری یا آبی: ریمل قهوه‌ای یا ریمل‌های آبی، آبی نفتی و بنفش
چشمان قهوه‌ای و مشکی: ریمل سبز، آبی و قهوه‌ای

انواع مدل برس ریمل

انتخاب برس ریمل متناسب با نوع ریمل و مژه بسیار حائز اهمیت است. به همین علت 6 نوع برس ریمل وجود دارد:

  • برس‌های ضخیم: این نوع برس‌ها به دلیل مویچههای ضخیمی که دارند، همه مژه‌ها را پوشش می‌دهند و فقط مژه‌ها را ضخیم و پرپشت می‌کنند ولی خاصیت بلند کنندگی ندارند.
  • برس‌های توپ‌دار: برس‌هایی با بخش توپی که برای مژه‌های کوچک و کم‌حجم به کار می‌روند. با این برس‌ها، گوشه‌های داخلی چشم به‌راحتی ریمل زده می‌شوند و چشم‌ها درشت‌تر، زیباتر و کشیده‌تر دیده می‌شوند.
  • برس‌های منحنی: مژه‌ها را فر و خمیده و به سمت بالا متمایل می‌کنند.
  • برس‌های باریک و صاف: مژه‌ها را از هم جدا و پرپشت‌تر و متراکم‌تر می‌کند. به‌ویژه برای مژه‌های پایین که از به‌هم‌ریختگی آنها جلوگیری می‌کند.
  • برس‌های مخروطی: به شکل مخروط از انتها به ابتدا باریک می‌شود. بخش انتهایی که کوچک است مخصوص مژه‌های داخلی چشم و بخش ابتدا که بزرگ‌تر است برای مژه‌های بیرونی طراحی شده است.
  • برس‌های حبابی یا چند توپی: برای فرکردن مژه‌ها استفاده می‌شوند.

روش تشخیص ریمل اصلی از تقلبی

✓ ریمل فاقد نام، لوگو و برچسب تقلبی است.
✓ ریمل ارزان نخرید. ریمل‌های اصل حاوی ترکیبات درجه 1 هستند پس حتماً گران هستند.
✓ ریمل را روی دستتان تست کنید. اگر رنگ آن تغییر کرده بود، در تقلبی بودن آن شک نکنید.
✓ اگر درب برسی ریمل با جعبه محتوای ریمل چفت نشود، ریمل تقلبی است.
✓ برس ریمل را دو یا سه بار از محتوای آن خارج کنید، اگر شکل برس تغییر کرد ریمل تقلبی است.

جمع‌بندی

در این نوشتار سعی شده به شما در مورد خرید یک ریمل خوب و متناسب با نوع مژه خودتان راهنمایی شوید. امیدواریم با به‌کارگیری روش‌های گفته شده بتوانید بهترین ریمل را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *