آرایشی و زیبایی

تفاوت تونر و میسلار واتر ( فواید + نحوه استفاده)

تفاوت تونر و میسلار واتر

اگر شما یک خانم هستید، حتماً روزانه یک‌مرتبه دست به آرایش صورت خود می‌زنید. مسلمأ بعد از چند ساعت باید آرایش را از صورت خود پاک کنید. بهتر است بدانید که شست‌وشوی صورت از مواد آرایشی، یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که باید برای مراقبت از پوست خود انجام دهید. دو محلول تونر و میسلار واتر برای پاک‌کردن و از بین آثار آرایش صورت به کار می‌روند. اما آیا هر دو محلول یک ساختار شیمیایی دارند؟ تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؟ در این مقاله قصد داریم به شرح تفاوت تونر و میسلار واتر بپردازیم.

پاک‌کردن و محو آرایش از صورت

همان‌طور که می‌دانید قبل از خواب، حتماً باید آرایش را از صورت خود پاک کنید. زیرا درصورتی‌که آرایش بر روی پوست بماند، عوارض و مشکلاتی را برای پوست صورتتان ایجاد می‌کند و شادابی و طراوت صورت خود را از دست می‌دهید. قطعاً تابه‌حال از انواع محلول‌ها و پاک‌کننده‌های مختلفی برای محو آثار آرایش از صورتتان بهره برده‌اید. از دستمال مرطوب گرفته تا محلول‌های پایه آب، لوسیون‌های پایه روغن و روغن بچه و … که هرکدام به‌نوعی صورت را از آرایش و مواد آرایشی پاک می‌کنند.

اما کدام یک بهتر است؟ دستمال مرطوب یا لوسیون روغن یا محلول‌های پایه آب؟ بهترین گزینه برای محو آثار آرایش از صورت، پاک‌کننده‌ای است که مواد آرایشی را روی پوست صورت پخش نکند و در عوض به‌راحتی، آن را جذب و پوست صورت را تمیز کند.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد پاک‌کردن صورت از آرایش یکی از ضروری‌ترین مراقبت‌های پوست است که باید روزانه آن را انجام دهید. پاک‌کننده‌های مختلفی در بازار موجود هستند که هرکدام باتوجه‌به شدت مواد آرایشی کاربرد متفاوتی دارند. استفاده از مواد آرایشی با ماندگاری طولانی، پاک‌کننده قوی می‌طلبد.

در ادامه قصد داریم دو پاک‌کننده صورت یعنی تونر و میسلار واتر را مورد بررسی قرار دهیم. اینکه کدام یک برای پاک‌کردن آرایش صورت مناسب‌تر است؟ و کاربرد هرکدام چیست؟

محلول میسلار واتر و کاربرد آن روی صورت چیست؟

Micellar Water یا میسلار آب، یک محلول پاک‌کننده آرایشی است که آرایش‌های صورت و حتی چشم را نیز پاک می‌کند. علاوه‌برآن، کار آبرسانی و حفظ رطوبت پوست را هم انجام می‌دهد. میسلار واتر، محلولی است مایع که بر پایه آب ساخته شده است. ترکیبات اصلی آن تقریباً به یک اندازه هستند و مقدار زیادی آب و مولکول‌های میسل را شامل می‌شوند.

و میسلارواتر

مولکول‌های میسل در یک محلول آبی، مناطق متراکم با سر آب‌دوست، تماس با حلال را تشکیل می‌دهند وبا مناطق آب‌گریز فاصله می‌اندازند. این مولکول‌ها به مواد آرایشی چسبیده و طبق عملکرد و واکنش خود با مواد، باعث پاک‌کردن آرایش از صورت می‌شوند.

فواید محلول میسلار واتر برای صورت

  • مواد شیمیایی مضر حاصل از آرایش، چربی‌ها و سایر ترکیبات روی صورت را پاک می‌کنند.
  • برخلاف اغلب پاک‌کننده‌ها، باعث قرمزی، سوزش و جاری شدن اشک از چشم نمی‌شوند.
  • ترکیبات به‌کاررفته در آن شامل آب، محلول گلیسیرین و مولکول‌های چربی میسل تقریباً به طور یکسان، یک ترکیب عالی و مفید برای پوست صورت حساس است.
  • محلول میسلار واتر فاقد الکل است بنابراین از خشکی و التهاب پوست جلوگیری می‌کند.
  • ساختار مواد تشکیل‌دهنده آن به‌گونه‌ای است که آرایش را روی صورت پخش نمی‌کند.
  • مناسب برای انواع پوست‌های معمولی، خشک و چرب باقدرت پاک‌کنندگی ملایم
  • اغلب اوقات بعد از استفاده از میسلار واتر نیازی به شست‌وشو نیست.
  • این محلول را می‌توان با انواع شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های صورت و حتی همراه تونرها استفاده کرد.

نحوه استفاده از میسلار واتر

با تمام فوایدی که لوازم آرایشی برای سلامت و بهداشت پوست دارند، اما به عقیده اکثر کارشناسان پوست و زیبایی مواد آرایشی را باید دو بار در روز از روی صورت پاک کرد. پاک‌سازی صورت از مواد آرایشی در اول صبح و یکی شب ها قبل از خوابیدن باید انجام شود. فرقی نمی‌کند که میکاپ چندلایه است یا لوسیون‌ها و سرم صورت که از شب تا صبح بر روی صورتتان استفاده کرده‌اید. آثار هرکدام از اینها باید بعد از چند ساعت از صورت محو شوند تا منافذ پوست به‌راحتی اکسیژن و هوای مطبوع دریافت کنند.

برای استفاده از میسلار واتر مقداری از آن را روی پنبه یا پد آرایشی بریزید و با ملایمت روی پوست صورت خود بمالید. به بروشور و برچسب آن دقت کنید، اگر می‌توانید برای دور چشم هم استفاده کنید، آرایش چشمانتان را هم با آن پاک کنید.

تونر و کاربرد آن برای صورت چیست؟

تونر بعد از پاک‌کردن آرایش با پاک‌کننده‌های قوی به کار می‌رود. وظیفه آن تمیزکردن و تنظیم PH پوست صورت است. این محلول سلول‌های مرده را از روی پوست صورت برمی‌دارد. ازاین‌رو استفاده از یک کرم مرطوب‌کننده برای آبرسانی پوست بعد از مصرف تونر الزامی است. برخلاف میسلار واتر، بعد از استفاده از تونر نیازی به شستن صورت نیست. توجه داشته باشید از دو نوع تونر که کاربرد متفاوتی دارند، برای پاک‌کردن صورت استفاده می‌شود:

تونر چیست

تونرهای لایه بردار پوست صورت

این نوع تونرها، خاصیت اسیدی دارند و برای انواع پوست‌های معمولی، چرب و آکنه دار مناسب هستند. از موادی مانند گلیکولیک، اسیدلاکتیک و اسید سالیسیلیک تشکیل شده‌اند.

تونرهای تسکین‌دهنده پوست صورت

تونرهای آرام‌بخش، تسکین‌دهنده، مرطوب‌کننده صورت هستند که خستگی پوست را از بین می‌برند. برای پوست‌های معمولی تا خشک مورداستفاده قرار می‌گیرند. توصیه می‌شود از تونر قبل از ضدآفتاب و مرطوب‌کننده استفاده کنید.

تفاوت تونر و میسلار واتر

تفاوت اصلی تونر و میسلار واتر در ساختار و ترکیبات به‌کاررفته در آنهاست. مواد به‌کاررفته در ساخت میسلار واتر آن را به حالت چرب و روغنی درآورده است؛ بنابراین بعد از استفاده، صورت چرب و روغنی می‌شود. درواقع به‌خاطر همین ساختار چربی میسلار واتر است که آرایش از صورت پاک می‌شود. اما تونر چرب و روغنی نیست.

زمان استفاده از تونر و میسلار واتر

معمولأ برای پاک‌کردن آرایش از صورت با استفاده از محلول‌های تونر و میسلار واتر توصیه می‌شود که دو بار در شبانه‌روز استفاده شوند. یک‌بار صبح و یک‌بار شب قبل از خواب، صورت خود را از تمام آلودگی‌ها پاک کنید.

تونر یا میسلار واتر کدام یک بهتر است؟

همان‌طور که مشاهده کردید عملکرد و کاربرد تونر و میسلار واتر مشابه هم است. هر دو برای پاک‌کردن آرایش از صورت به کار می‌روند. اما باتوجه‌به عملکرد هر دو، می‌توان گفت که تونر بهتر است. زیرا تونر علاوه بر پاک‌کردن آرایش از صورت، سلول‌های مرده پوست را نیز از روی صورت برمی‌دارد. تونر باعث پاک‌سازی عمیق پوست صورت شده و تمام آلودگی‌ها و آثار آرایش را از صورت محو می‌کند. ولی میسلار واتر فقط آرایش سطحی پوست را پاک می‌کند. بهتر است از هر دو استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید فقط یک پاک‌کننده داشته باشید، تونر بهترین گزینه است.

جمع‌بندی :
اغلب خانم‌ها روزانه از مواد آرایشی برای زیباسازی پوست خود استفاده می‌کنند. بهتر است بدانید علاوه بر آرایش، پاک‌کردن صورت از مواد آرایشی را هم باید در بهداشت روزانه پوست خود بگنجانید. زیرا پوست نیاز به تنفس دارد و منافذ پوست نیز باید از تمام آلودگی‌ها و مواد آرایشی چندلایه پاک شوند. تونر و میسلار واتر دو پاک‌کننده قوی و مفید برای محو آثار آرایش از صورت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *