آرایشی و زیبایی

ماسک ورقه‌ای چیست؟ فواید شگفت انگیز + نحوه استفاده

ماسک ورقه‌ای

یکی مؤثرترین روش‌های مراقبتی پوست، استفاده از ماسک ورقه ای است. این محصول آرایشی بهداشتی به‌منظور تسکین و تغذیه پوست استفاده می‌شود. اگر شما هم روزانه از مواد آرایشی زیادی روی صورت خود استفاده می‌کنید. بهره‌گیری از ماسک ورقه‌ای بعد از پاک‌کردن صورت از مواد آرایشی، لذت‌بخش‌ترین آرامش را برای شما و پوستتان به همراه خواهد داشت. با ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با ماسک ورقه‌ای و فواید شگفت‌انگیز آن بیشتر آشنا شویم.

ماسک ورقه‌ای چیست؟

ماسک ورقه‌ای در واقع لایه‌ای پارچه‌ای از جنس پنبه یا شبه پنبه است که حاوی مواد مغذی برای تسکین و التیام پوست است. ترکیبات و مواد به‌کاررفته در ساختار ماسک ورقه‌ای همانند سرم پوست است. لایه ورقه‌ای به‌تنهایی هیچ خاصیتی برای پوست ندارد اما به مواد طبیعی و شیمیایی آغشته شده که با قرارگیری بر روی پوست به طرز معجزه آسایی موجب زیباسازی آن می‌شوند. ماسک ورقه‌ای اغلب برای حفظ و ایجاد رطوبت، تازه‌سازی پوست و به‌عنوان روشن‌کننده به کار می‌رود. ترکیبات ماسک ورقه‌ای برخلاف سایر ماسک‌ها، چرب نیستند بنابراین بعد از استفاده نیازی به شست‌وشوی صورت نیست.

فواید ماسک ورقه ای

برخی عوارض و بیماری‌های پوستی مثل آکنه، لک و چین‌وچروک، جوش، خشک‌شدن پوست بعد از مصرف وسایل آرایشی با استفاده از ماسک ورقه‌ای بهبود می‌یابند. توجه داشته باشید ماسک ورقه‌ای هیچ‌گونه پاک‌سازی و لایه‌برداری روی پوست انجام نمی‌دهد، بلکه مواد مغذی درون این ماسک‌ها موجب آبرسانی و شادابی پوست می‌شوند. ماسک‌ها ورقه‌ای انواع گوناگونی دارند. هرکدام از انواع ماسک‌های ورقه‌ای برای هدف خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند. هرچند تمامی ماسک‌ها ورقه‌ای یک هدف را دنبال می‌کنند و آن آرامش بخشیدن و تغذیه پوست است.

انواع ماسک ورقه‌ای برای پوست‌های مختلف

ماسک‌های ورقه‌ای همگی دارای ترکیبات مشابه و برای اهداف معینی به کار می‌روند. اما غلظت مواد به‌کاررفته در برخی محصولات برای انواع پوست‌های مختلف متغیر است. به‌عنوان‌مثال برخی از ماسک‌های ورقه‌ای برای تمام انواع پوست مناسب هستند. برخی دیگر به طور ویژه و اختصاصی فقط برای پوست‌های خشک یا چرب ساخته و تولید می‌شوند. از این رو چنانچه قصد خرید ماسک ورقه ای را دارید بهتر است ابتدا با انواع مختلف آن آشنا شوید و متناسب با پوست صورت خود اقدام به خرید کنید.

ماسک ورقه‌ای مخصوص پوست‌های چرب

ماده‌ای به نام سبوم در پوست وجود دارد که وظیفه مرطوب‌سازی و محافظت از پوست را برعهده دارد. اما گاهی در برخی افراد ترشح بیش از حد این ماده موجب می‌شود که پوستی چرب داشته باشند. افرادی که دچار کم‌آبی شدید می‌شوند، بدن واکنش خود را به این عارضه، با ترشح لیپیدها یا چربی در صورت نشان می‌دهد. یکی دیگر از دلایل پوست چرب، دمای بالای بدن است.

Screenshot 20211020 20161701

ماسک‌های ورقه‌ای که برای پوست‌های چرب تولید و عرضه می‌شوند، دارای موادی هستند که خاصیت خنک‌سازی و ایجاد تعادل در ترشح سبوم را دارند. نکته قابل‌توجه اینکه پوست‌های چرب دارای منافذی باز هستند که با استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای مخصوص، این منافذ بسته و مانع ایجاد جوش و آکنه نیز می‌شوند.

ماسک ورقه‌ای مخصوص پوست‌های خشک

ماسک‌های ورقه‌ای که برای پوست‌های خشک ساخته می‌شوند، همانند یک آب‌رسان قوی عمل می‌کنند. این ماسک‌ها آغشته به موادی هستند که باعث مرطوب‌سازی پوست می‌شوند. مواد هیدارتاتور قوی مانند هیالورونیک اسید و اسیدهای چرب مفید و ضروری برای پوست موجب رطوبت دهی به پوست می‌شوند. عملکرد این‌گونه ماسک‌ها برای پوست‌های خشک به‌گونه‌ای است که موجب تقویت یک سد دفاعی در برابر سایر عوامل مانند اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد نیز میشود.

ماسک ورقه‌ای مخصوص رفع جوش

جوش و آکنه اغلب موجب ایجاد التهاب و قرمزی در پوست می‌شود؛ بنابراین ماسک‌های ورقه‌ای مخصوص این‌گونه پوست‌ها، باید در جهت تسکین و رفع التهابات عملکردی مؤثر داشته باشد. یکی از مواد بسیار مفید عصاره گیاه سنتلا آسیاست که در ترکیبات ماسک ورقه‌ای مخصوص آکنه و جوش به کار می‌رود.

ماسک ورقه‌ای مخصوص پوست‌های تیره و لکه‌دار

ممکن است پوست در اثر برخی عوامل تیره شود. همچنین در فرایند درمان جوش و آکنه، جای آنها لکه‌دار و کدر می‌شود. در این صورت برای ازبین‌بردن تیرگی و لکه‌های پوست از ماسک‌های ورقه‌ای که حاوی ویتامین‌های C، E و مواد مغذی مانند اسید هیالورونیک هستند، استفاده می‌شود. این مواد پوست را شفاف و روشن می‌کنند.

فواید ماسک ورقه‌ای برای پوست صورت

ماسک‌های ورقه‌ای بر اساس عصاره‌های به‌کاررفته در تولید و ساخت آنها فواید و مزایای زیادی برای پوست دارد. ازآنجاکه این وسیله آرایشی رطوبت ساز بوده و به‌عنوان یک آب‌رسان قوی عمل می‌کند، منجر به ازبین‌بردن چین‌وچروک در پوست‌های خشک می‌شود. از طرفی باعث خنک شدن و تازه‌سازی پوست‌های خسته نیز می‌شود.

استفاده هفتگی از ماسک‌های ورقه‌ای، پوست را براق و مرطوب می‌کند. شادابی و درخشندگی حاصل از استفاده از این ماسک‌ها، پوست زیبای کودکان را به ذهن تداعی می‌کند. با لایه‌برداری یا استفاده از ماسک رس پیش از استفاده از ماسک ورقه‌ای، اثربخشی آن را در صورت خود بیشتر کنید. زیرا این کارها موجب افزایش جذب رطوبت به پوست می‌شوند.

نحوه استفاده از ماسک ورقه‌ای

  1. ابتدا پوست خود را با استفاده از مواد شوینده مخصوص صورت، از هرگونه مواد آرایشی و اضافه پاک کنید.
  2. یکی از ماسک‌های ورقه‌ای مخصوص پوست خود را از پاکت خارج کنید و به مدت 20 الی 30 دقیقه (بر اساس زمان درج شده روی پاکت) بر روی صورت خود بگذارید.
  3. بعد از پایان زمان موردنظر، ماسک را از صورت خود بردارید. نکته مهم اینکه صورت خود را نشویید و بگذارید مواد باقیمانده جذب منافذ پوست شود.
    نکات مهم هنگام استفاده از ماسک
  4. هنگام استفاده از ماسک ورقه‌ای، صورت باید عاری از هرگونه مواد آرایشی و کرم باشد. زیرا این مواد مانع جذب سرم به منافذ پوست می‌شوند.
  5. طبق دستورالعمل و زمان درج شده روی جعبه ماسک ورقه‌ای، ماسک را روی صورت خود نگه دارید. نگه‌داشتن زیاد و دیر برداشتن ماسک از صورت ممکن است باعث ایجاد التهاب روی پوست شود.
  6. استفاده هفته‌ای یکبار ماسک ورقه‌ای، پوست شما را بسیار زیبا و روشن می‌کند. درصورتی‌که روزانه 2 یا 3 بار استفاده کنید، زودتر می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید.
  7. چنانچه از چند ماسک های مختلف برای پوست خود استفاده می‌کنید، روزانه فقط یکی از آنها را روی پوست خود بگذارید. از مصرف چند ماسک مختلف در یک روز اجتناب کنید.

سخن پایانی: با استفاده از ماسک ورقه‌ای، زیبایی را به چهره خود هدیه دهید

ماسک‌های ورقه‌ای، آغشته به موادی با غلظت معین هستند که برای تغذیه روزانه و روتین پوست صورت بسیار مفید هستند. اغلب کارشناسان، استفاده روزانه از ماسک ورقه‌ای را برای حفظ سلامت و ایجاد طراوت و شادابی پوست توصیه می‌کنند. ماها کازمتیک یکی از فروشگاه‌های معتبر و فعال در زمینه واردات و فروش انواع لوازم آرایشی از برندهای مطرح است که با ارائه محصولات بسیار باکیفیتی همچون ماسک ورقه‌ای اعتماد افراد زیادی را جلب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *