خبر

ماسک صورت چیست و چه فوایدی دارد؟

ماسک صورت

احتمالا شما نیز علاقه دارید پوستی شفاف و زیبا داشته باشید و تاکنون روش‌های مختلفی را نیز برای رسیدن به این هدف، امتحان کرده‌اید ولی نتیجه دلخواه را به دست نیاوردید؛ ماسک صورت، دقیقا همان چیزی است که می‌تواند به شما برای رسیدن به پوست صورت رویایی‌تان کمک کند.

اگر شما هم برای بهبود وضعیت سلامتی و زیبایی پوست صورت‌تان، قصد استفاده از ماسک صورت را دارید و به دنبال یک راهنمایی جامع جهت آشنا شدن با تاثیرات شگفت انگیز ماسک صورت، فواید و کاربردهای آن هستید، تا پایان این مطلب، با ما همراه باشید.

ماسک صورت چیست و چه فوایدی دارد؟

در دنیای مراقبت از سلامت پوست، از ماسک‌های صورت، به عنوان معجزه زیبایی پوست یاد‌ می‌شود که می‌توان با استفاده ازآن در زمان کوتاه، روحی تازه به پوست‌ صورت هدیه داد. ماسک‌های صورت، ساختارهای متفاوتی دارند و برای اهداف مختلفی تولید می‌شوند.

شما می‌توانید به صورت طبیعی درخانه با استفاده از میوه‌ها و مواد غذایی همچون عسل، آبلیمو و… ماسک صورت درست کنید؛ البته محصولات متفاوت ماسک صورت نیز در بازار موجود است که جهت صرفه جویی در وقت‌‌تان می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید و برای زیبایی پوست‌تان، از آن محصولات، استفاده نمایید.

چرا باید از ماسک صورت، برای سلامت پوست‌مان استفاده کنیم؟

حتما این سوال برایتان ایجاد شده است که بین تمامی روش‌های حفظ و نگهداری پوست صورت، چرا استفاده از ماسک، بهترین انتخاب است؟

دقت کنید که شما با استفاده از ماسک صورت، می‌توانید در مدت زمان خیلی کوتاه، به طرز شگفت انگیزی، سلامت پوست صورت‌تان را زیرورو کنید و چهره زیباتری داشته باشید، پس اگر مایلید با صرفه جویی در وقت‌تان، روحی تازه به پوست صورت‌تان هدیه دهید، هیچ انتخابی بهتر از ماسک صورت برای شما وجود ندارد!

کاربردهای ماسک صورت، کدام است؟

استفاده از ماسک صورت، مزایای فوق‌العاده‌ای برای پوست شما خواهد داشت و همچون یک معجزه، زیبایی ظاهری پوست‌تان را دگرگون می‌کند، در ادامه با مهم‌ترین فواید استفاده از ماسک صورت، آشنا شوید.

  1. از بین بردن لایه سلول‌های مرده پوست
  2. جوان‌سازی
  3. ازبین بردن چروک‌ها
  4. بهبود جای جوش و لک‌های صورت
  5. روشن‌تر کردن پوست
  6. حذف جوش‌های سرسیاه بینی
  7. درخشان سازی پوست صورت
  8. افزایش زیبایی و شادابی چهره
  9. ایجاد حس خوب و آرامش از طریق پوست
  10. از بین بردن حالت شل بودن پوست صورت
  11. آبرسانی عالی به پوست
  12. بازکردن منافذ بسته شده و ….

فراموش نکنید، ترکیبات تشکیل دهنده، کاربرد ماسک صورت و فواید نهایی‌اش برای پوست‌تان را مشخص می‌کند و اگر به دنبال رفع مشکل خاصی در پوست‌تان هستید بهتر است ترکیب ماسکی را انتخاب کنید که راه حلی برای برطرف کردن دغدغه پوستی شما باشد.

انواع ماسک صورت، کدام است؟

در یک دسته بندی ساده، ماسک‌های صورت به دو دسته طبیعی (تولید شده در خانه) و محصولات آرایشی بهداشتی که باید آن‌هارا خریداری کرد، تقسیم می‌شوند که شما می‌توانید بر اساس نیازتان، یکی از این دو سبک تولیدی ماسک صورت را انتخاب کنید.

خرید ماسک صورت بهتر است یا درست کردن آن در خانه؟

تجربه افراد نشان داده است ‌که خرید ماسک صورت از برندهای معتبر آرایشی و بهداشتی، نسبت به درست کردن آن در منزل، علاوه بر نداشتن دردسر و ریخت و پاش و … تاثیرات بیشتری نیز بر سلامت پوست صورت دارد.

بهترین برندهای ماسک صورت، کدام اند؟

اگر قصد خرید این محصول بهداشتی را به صورت آماده دارید باید از بهترین مارک‌ها استفاده کنید تا سلامت پوست‌ صورت‌تان تامین باشد، در ادامه با بهترین مارک‌های ماسک صورت، آشنا شوید:

  1. رینوزیت
  2. جانا
  3. سینره
  4. سودا
  5. لافار
  6. بیور
  7. لانژیر
  8. گانره

بهترین ترکیب‌های ماسک خانگی، برای سلامت پوست کدام است؟

چنانکه قصد دارید خودتان دست به کار شوید و در منزل‌تان یک ماسک فوق العاده، برای سلامت پوست‌تان درست کنید، ترکیبات شگفت انگیز زیر برای بهبود سلامت پوست صورت را از دست ندهید!

  • 2 عدد سفید تخم مرغ زده شده+ یک قاشق چای‌خوری وانیل
  • 3 قاشق غذاخوری عسل+ نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه
  • ·         4عدد خیار رنده شده + 2 قاشق ماست چکیده بدون نمک
  • ·         1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو+ 3 قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • حلقه های میوه طبیعی آناناس+ برش های نازک توت فرنگی

چطور مثل حرفه‌ای‌ها از ماسک صورت، استفاده کنیم؟

استفاده درست از ماسک صورت، به شما کمک می‌کند بیشترین بهره وری و تاثیر را از آن، برای افزایش سلامت پوست‌تان، داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم زمان استفاده از این محصول مراقبت پوستی، نکات زیر را فراموش نکنید.

پیش از استفاده :

  1. صورت‌‌تان را کاملا بشویید و خشک کنید
  2. از مواد شوینده قوی و خشن استفاده نکنید
  3. از مقدار کمی مرطوب کننده، جهت جذب بهتر کمک بگیرید

زمان استفاده:

  1. حدود 15 الی 20 دقیقه، اجازه استراحت ماسک بر صورت‌تان دهید
  2. زمان استفاده از ماسک، با پوست صورت‌تان بازی نکنید
  3. برای پاک کردن ماسک، از فشار دادن پوست‌تان خودداری کنید.

نباید‌های استفاده از ماسک پوست صورت، کدام است؟

چنانکه حساسیت پوستی به مواد غذایی خاصی دارید، یا احتمال می‌دهید پس از دریافت ماسک، درگیر خارش پوستی یا آلرژی شوید بهتر است با پزشک متخصص پوست، برای انتخاب بهترین ساختار ماسک سازگار با پوست‌تان مشورت کنید.

استفاده از کدام ماسک‌های صورت، ممنوع است؟

اگر قصد خرید یا درست کردن ماسک برای پوست صورت‌تان را دارید، توجه کنید در ترکیبات تشکیل‌ دهنده ماسک‌تان، به هیچ وجه، موارد زیر وجود نداشته باشند:

  1. رنگ‌های افزودنی
  2. معطرهای مصنوعی
  3. سدیم لوریل سولفت
  4. سینتیک فراگانس

سخن پایانی : با استفاده از ماسک صورت، نفسی تازه به پوست‌تان، هدیه دهید

در این مطلب، با چیستی ماسک صورت و فواید فوق العاده آن برای سلامت پوست، آشنا شدید. استفاده از ماسک روی پوست صورت، می‌تواند در مدت زمان کوتاه نتایج فوق‌ العاده‌ای را برای شما به ارمغان بیاورد.

برای تهیه ماسک پوست صورت، شما می‌توانید به صورت طبیعی آن را در خانه با کمک دستورالعمل‌های مختلف موجود در اینترنت درست کنید یا از یک برند معتبر تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی، اقدام به خرید ماسک صورت کنید.

در کل، اگر به فکر زیبایی پوست صورت‌تان و افزایش طراوت و جوانی آن هستید، بهتر است استفاده مداوم و منظم از ماسک صورت، برای داشتن پوستی زیباتر و شفاف‌تر را در روتین روزانه زندگی‌تان قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *