آرایشی و زیبایی

راهنمای خرید بهترین کرم پودر (5 کرم پودر عالی)

کرم پودر

امروزه خرید کرم پودر متناسب با پوست صورت به یکی از چالش‌های اصلی بانوان تبدیل شده است. زیرا بانوان بهتر می‌دانند که انتخاب یک کرم پودر تأثیر زیادی در زیبایی و حتی پوشاندن برخی مشکلات پوستی مثل جوش، لک، چین‌وچروک اطراف چشم دارد.

در این مقاله قصد داریم به نکات مهم و لازم برای خرید یک کرم پودر متناسب با نوع پوستتان اشاره کنیم. بهتر است بدانید برای اینکه انتخاب درستی در هنگام خرید کرم پودر داشته باشید، باید نوع پوست خود را بشناسید. زیرا هر کرم پودری دارای یک نوع ترکیبات و فرمولاسیون مربوط به یک مدل پوست است. پس در ابتدا به معرفی انواع پوست می‌پردازیم.

انواع پوست و کرم پودر متناسب با آن

پوست‌های چرب

پوست‌های چرب دارای منافذ باز، مستعد جوش و آکنه هستند. پس باید از کرم پودر فاقد روغن که برچسب روی آن عبارت Oil Free یا Matt درج شده، استفاده کنند. پوست‌های چرب، معمولأ براق هستند بنابراین باید از کرم پودرهایی با پایه مایع یا جامد بیس آب و همین‌طور پنکیک‌های خشک برای کاهش چربی و براقی پوست استفاده شود. کسانی که پوست چرب دارند نباید از ضدآفتاب و سایر مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنند. زیرا این لوازم آرایشی ظاهر ناخوشایندی به پوستشان می‌دهد.

پوست‌های خشک و حساس

برای پوست‌های خشک برعکس پوست‌های چرب، باید کرم پودر با پایه روغن یا Oil Based و استیک آبرسان استفاده شود. کرم پودر به دلیل برخی ترکیبات موجود در ساختار آن به‌راحتی روی پوست‌های خشک نمی نشیند و بعد از مدت زمانی کوتاه، ترک برمی دارد و پوسته پوسته می‌شود. بنابراین کرم پودرهای رطوبت رسان با قدرت پوشش دهی بالا مناسب پوست‌های خشک هستند.

پوست‌های مختلط

اغلب افراد دارای پوستی از این نوع هستند. پوست‌های ترکیبی، مخلوط یا مختلط به پوست‌هایی اطلاق می‌شود که بخشی از آن خشک و بخشی دیگر چرب است. ناحیه T صورت این افراد یعنی پیشانی، بینی و چانه چرب و دارای جوش و آکنه است و بخش U پوستشان، خشک است. جالب است بدانید این‌گونه پوست‌ها در فصل‌های مختلف سال واکنش‌های متفاوتی از خود در برابر تغییرات هوایی نشان می‌دهند. از جمله اینکه در تابستان چرب و در زمستان شبیه پوست‌های خشک هستند.

اگر شما هم چنین پوستی دارید، دو نوع کرم پودر تهیه کنید. کرم پودر مخصوص پوست چرب برای تابستان و دیگری کرم پودر مخصوص پوست‌های خشک برای زمستان تا از عوارض پوستی روی صورت خود کم کنید. به‌طورکلی برای پوست‌های مختلط، کرم پودرهایی با پایه آب یا مایع مناسب است.

پوست‌های طبیعی یا نرمال

بهترین و ایده‌آل‌ترین نوع پوست، پوست نرمال است. انتخاب کرم پودر برای افرادی که پوست نرمال دارند، راحت‌تر و آسان‌تر از بقیه است. اگر شما هم چنین پوستی دارید، فردی خوش‌شانس هستید. چون از هر کرم پودری می‌توانید استفاده کنید. اگر عارضه‌ای روی پوست خود دارید، از کرم پودری استفاده کنید که به‌خوبی مشکل روی پوستتان را بپوشاند.

افراد دارای پوست طبیعی در زمستان از کرم پودر با پایه روغن با پوشش‌دهی بالا برای محافظت در برابر باد و هوای سرد و در تابستان کرم پودر بر پایه آب استفاده کنند. تا اینجای کار با انواع پوست و کرم پودر متناسب با آن آشنا شدید. در ادامه به معرفی انواع کرم پودرها، ویژگی‌ها و خواص آنها اشاره می‌کنیم.

انواع کرم پودر

کرم پودرهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. آشنایی با خواص آنها، به شما در انتخاب و خرید کرم پودر مناسب کمک شایانی می‌کند.

کرم پودر مناسب

راهنمای کرم پودر مناسب

1) کرم پودر پرایمر

تمام پرایمرها قبل از کرم اصلی و کرم پودر به کار می‌روند. پرایمر یک نوع کرم بی‌رنگ است که باعث بستن شدن منافذ پوست می‌شود. پرایمر، کرم پودر را روی صورت به حالت یکدست و طبیعی پخش می‌کند و جلوه بهتری به آن می‌دهد.

2) مرطوب‌کننده رنگی

آب‌رسان و رطوبت دهنده پوست صورت که نوع رنگی آن همرنگ پوست طبیعی انسان تولید می‌شود. به‌خصوص برای پوست‌های جوان که دانه‌های رنگی موجود در آن پوست را طبیعی‌تر نشان می‌دهد.

3) کرم پودر خالص

گزینه‌ای مناسب برای افرادی که زیاد آرایش نمی‌کنند. کرم پودر خالص پوست صورت را یکدست و زیبا و کمی براق و درخشان می‌کند.

4) کرم پودر براق‌کننده

کرم پودر براق‌کننده یا های‌لایتر، پوست صورت را جوان‌تر و شاداب‌تر می‌کند. درصورتی‌که می‌خواهید صورتتان براق شود از این نوع کرم پودر استفاده کنید. این نوع کرم پودر برای پوست‌های چرب مناسب نیست.

5) کرم پودر استیک

این نوع کرم پودر بافت سنگینی دارد. اغلب به‌صورت ماتیکی و جامد تولید و عرضه می‌شود. در ترکیبات آن از کانسیلر و کرم پودر استفاده شده است. این کرم پودر به‌منظور پوشش‌دهی سرخی پوست و سرخی زخم گزینه مناسبی است. ازآنجاکه بسیار خشک و بافت سنگینی دارد، مقداری از آن را روی پوست قرار دهید و با اسفنج یا براش آن را پخش کنید. توجه داشته باشید این نوع کرم برای پوست‌های خشک گزینه مناسبی نیست.

انتخاب نمای نهایی کرم پودر

هنگام انتخاب کرم پودر به نمای نهایی آن روی پوست صورتتان فکر کرده‌اید؟ اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، دوست دارید بعد از استفاده از کرم پودر صورتتان براق‌تر شود یا کدرتر؟ از اصول مهم در انتخاب کرم پودر، نمای نهایی آن است.

چنانچه مایل هستید بعد از استفاده از کرم پودر صورتتان درخشان و براق‌تر شود، از کرم پودرهای براق‌کننده استفاده کنید و بقیه اجزای صورت مثل لب و مژه‌ها را با لوازم آرایشی مات آرایش کنید. اگر هم دوست دارید صورتتان مات و کدر شود، به‌ویژه برای پوست‌های چرب از کرم پودرهای مات و کدر استفاده کنید تا منافذ پوست را بسته و از درخشندگی آنها کم کند.

نحوه تست کرم پودر

هنگام خرید کرم پودر، آن را روی دست خود تست نکنید. کاری به‌غایت اشتباه که اغلب خانم‌ها انجام می‌دهند. چون تفاوت رنگ دست و صورت زمین تا آسمان است. بلکه روی ناحیه گردن و چانه، نزدیک‌ترین رنگ به‌صورت را به شما نشان می‌دهد.

چه مقدار کرم پودر برای صورت استفاده کنیم؟

استفاده زیاد و بیش از حد کرم پودر روی پوست، صورت را غیرطبیعی و مصنوعی نشان می‌دهد. لایه نازکی از کرم پودر را پراکنده و در نقاط مختلف صورتتان بزنید. سپس به‌آرامی و به شکل یکدست روی تمام نواحی آن را پخش کنید.
کرم پودر مناسب برای جوانان و افراد میان‌سال

پوست نوجوانان و جوانان شاداب و باطراوات است. پس نه‌تنها کرم پودر بلکه باید از لوازم آرایشی کمتر استفاده کنند. اما چنانچه مایل به آرایش صورت خود هستید، حتماً از یک متخصص پوست مشورت بگیرید تا آسیبی به پوست لطیف و سالم خود نزنید.

برخی افراد مسن‌تر و میان‌سالان نیز برای پوشاندن چین‌وچروک‌های پوستشان از کرم پودر استفاده می‌کنند. این افراد باید حواس خود را جمع کنند که استفاده بیش از حد کرم پودر، پوستشان را پیرتر نشان می‌دهد. پس هم کرم پودر را به‌اندازه و هم متناسب با نوع پوستشان باید تهیه و استفاده کنند.

جمع‌بندی

کرم پودر یکی از مهم‌ترین ابزارهای آرایشی و بهداشتی است که انتخاب درست یک کرم پودر متناسب با پوست صورتتان در طبیعی و زیباتر نشان‌دادن شما نقش بسزایی دارد. سعی کنید ابتدا نوع پوستتان را بدانید سپس اقدام به خرید کرم پودر مناسب صورت خود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *