آرایشی و زیبایی

5 بهترین پاک کننده آرایش صورت

پاک کننده آرایش

تقریبا اکثر بانوان به اهمیت آرایش و مراقبت‌های پوستی واقف هستند. استفاده از انواع لوازم آرایشی متناسب با پوست، رژلب و ریمل و … بر همگان کاملاً مشهود است. اما بهتر است بدانید به همان اندازه پاک‌کردن آرایش از صورت نیز اهمیت دارد. چه یک‌لایه نازک از آرایش باشد چه میکاپ‌های چندلایه، شما در نهایت باید صورت خود را از تمام این مواد پاک کنید. در ادامه مقاله قصد داریم به انواع، اهمیت و نقش پاک کننده آرایش از صورت و مراقبت از پوست بپردازیم.

چرا باید از پاک کننده آرایش صورت استفاده کنیم؟

عوارض پوستی ناشی از عدم شست‌وشو و پاک‌کردن آرایش، بسیار سخت و زمان‌بر است. مشکلات پوستی که گاهی باید با مراجعه به پزشک متخصص رفع شوند که در این حال باید متحمل هزینه‌های بیشتری برای درمان آنها شوید. تفاوتی نمی‌کند از چه نوع پاک کننده ای استفاده کنید، “شیرپاک‌کن” یا “تونر و لوسیون” یا “محلول‌های پاک کننده” یا “پدهای آرایشی” هر چه که باشد فقط با صورت آرایش شده به رختخواب نروید.

اگر شب با آرایش بخوابیم، چه عواقبی برای پوستمان دارد؟

حال دانستیم ماندن مواد آرایشی روی پوست صورت ما، باعث ایجاد مشکلات پوستی می‌شود، قصد داریم شما را با انواع عوارض ناشی از پاک نکردن آرایش آگاه سازیم تا با اطلاع از آنها، بیش‌ازپیش از پوست صورتتان مراقبت کنید.

1- ایجاد جوش روی صورت

نگه‌داشتن مواد آرایشی روی پوست برای مدت‌زمان طولانی سپس بدون شستن و عدم استفاده از پاک کنندهبه رختخواب رفتن، عواقب بسیار بدی برای پوست دارد. مواد آرایشی به‌تنهایی باعث بسته‌شدن منافذ پوست می‌شوند. مضاف بر آن آلودگی‌هایی که در طول روز متوجه پوست می‌شوند را هم در نظر بگیرید، تمام اینها لایه‌ای از سلول‌های مرده روی پوست صورت ایجاد می‌کنند که باید سریعاً از صورت زدوده شوند. زیرا به گفته متخصصین پوست در نهایت منجر به ایجاد التهابات مزمن مانند جوش خواهند شد.

2- کسل شدن چهره

اگر صورتتان خسته به نظر می‌رسد، باید بدانید ناشی از پاک نکردن آرایش قبل از خواب است. در تمام طول شب، در اثر قرارگرفتن صورت روی بالش، فعالیت‌های طبیعی پوست کاهش می‌یابد. در نتیجه باعث ایجاد چربی و سلول‌های مرده در لایه بیرونی پوست می‌شوند.
طبق نظر متخصصین پوست شست‌وشوی منظم و لایه‌برداری پوست، باعث ازبین‌رفتن لایه‌ها و سلول‌های مرده و جایگزین شدن آنها با سلول‌های تازه و جدید می‌شود. درعین‌حال فعالیت‌های طبیعی پوست ازسرگرفته شده و پوست نفس می‌کشد.

3- ایجاد چین چروک و پیری زودرس پوست

طبق آزمایشی که روزنامه Daily Mail در سال 2013 انجام داد، پاک نکردن آرایش از صورت باعث ایجاد چین‌وچروک می‌شود و صورت را پیرتر نشان می‌دهد. در این آزمایش از خانمی خواسته شد که به مدت یک ماه صورت خود را از لوازم آرایشی پاک نکند و هر روز صبح دوباره روی همان آرایش قبلی، آرایش مجدد انجام دهد. نتیجه آزمایش چه شد؟ بعد از یک ماه صورت خانم 10 سال پیرتر به نظر رسید!

4- تشدید لک صورت

افرادی که پوست صورتشان چرب، آکنه و لک‌دار است خوابیدن با آرایش موجب تشدید این مشکلات روی پوست آنها می‌شود. پس اگر از این دسته افراد هستید، حتماً باید از یک پاک کننده مناسب استفاده کنید.

5- احتمال بروز عفونت‌های پوستی

این عارضه روی پوست‌های حساس و کسانی که دارای جوش‌های ملتهب هستند، ایجاد می‌شود. پس تنبلی را کنار بگذارید و قبل از خواب صورتتان را از هرگونه مواد آرایشی پاک کنید.

6- افزایش قرمزی، خارش و جوش روی صورت

لوازم آرایشی با ترکیبات، رنگ و عطرهای مختلف، عامل قرمزی و خارش و جوش روی صورت هستند. به‌ویژه اگر به مدت طولانی روی پوست بمانند باعث ایجاد التهابات بیشتر و تحریک پوست هم می‌شوند؛ بنابراین استفاده از یک پاک کننده برای همگان توصیه می‌شود.

بهترین پاک کننده‌های آرایش صورت

بهتر است بدانید برای پوست‌های مختلف، از پاک کننده با ترکیبات مخصوص آن باید استفاده شود. پوست‌های دارای جوش، پاک کننده‌های حاوی سالیسیلیک، پوست‌های چرب پاک کننده‌های کفی و برای پوست‌های خشک پاک کننده‌های چرب یا روغنی توصیه میشود.

بهترین پاک کننده آرایش

انواع پاک کننده های آرایشی

1- شیرپاک‌کن‌ها

از فراورده‌های قدیمی پاک کننده‌های آرایش صورت هستند. شیرپاک‌کن یا شیر زیبائی حاوی ترکیبات چربی کم و سبک بوده که علاوه بر زدودن مواد آرایشی از صورت، منافذ پوست را باز می‌کنند. 70 تا 80 درصد ساختار آنها از آب تشکیل شده و حدود 30 درصد روغن پارافین است. میزان اسیدیته آن متناسب با پوست صورت است و آسیبی به پوست نمی‌زند.
روش استفاده از شیرپاک‌کن‌ها: مقداری از محتوی شیرپاک‌کن را روی نوک انگشت خود گذاشته سپس بر روی صورت مالیده شود. به صورت دوایر متحدالمرکز مارپیچی از داخل به خارج و کاملاً ملایم این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید بعد از استفاده از شیرپاک‌کن باید با آب ولرم مابقی آلودگی‌ها را از صورت بزدایید.

2- کرم پاک کننده

اصولاً کرم‌های پاک کننده برای پاک‌کردن گریم، آرایش و روغن‌های مالیده شده روی صورت و گردن مورداستفاده قرار می‌گیرند. کرم پاک کننده با ترکیبات و فرمولاسیون منحصربه‌فرد و اختصاصی می‌توانند هر نوع آرایشی نظیر کرم‌پودرها، رژلب‌ها، پرایمرها و … را از صورت پاک و محو کنند. کرم پاک کننده خوب، تمام پس‌مانده‌های روی پوست صورت را از بین می‌برد.

3- لوسیون پاک کننده

لوسیون‌ها و تونیک‌های تمیزکننده برای پوست‌های چرب بسیار مناسب هستند. عملکرد تمام پاک کننده‌هایی که خاصیت کفی دارند، همانند صابون است. با این تفاوت که منجر به خشکی پوست نمی‌شوند. لوسیون‌ها علاوه بر حفظ ساختار رطوبت و نرمی پوست، مواد آرایشی را از روی صورت پاک می‌کنند.

4- تونرها

تونرها نیز برای پوست‌های چرب مناسب‌ترند. زیرا درعین‌حال که چربی‌ها و آلودگی‌ها را پاک می‌کنند باعث خشکی پوست نیز می‌شوند. اغلب کارشناسان پوست و زیبایی معتقدند که نیازی به استفاده از تونرها نیست. چنانچه اصرار به استفاده از تونرها دارید به نوع پوست خود توجه داشته باشید.

5- پاک کننده آرایش چشم

بهترین پاک کننده ریمل‌های ضدآب و ناحیه حساس چشم، استفاده از پاک کننده آرایش چشم است. بدین منظور پاک کننده آرایش چشم را روی یک پنبه زده و به چشم‌ها و پلک‌ها مالیده شود. سپس با استفاده از یک پنبه تمیز دیگر مژه‌ها و چشم‌ها را پاک کنید. پاک کننده آرایش چشم، برای تمیزکردن رژلب 24 ساعته نیز عملکردی عالی دارد.

جمع‌بندی
ماندگاری مواد آرایشی روی صورت باعث بسته‌شدن منافذ پوست و ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌شود؛ بنابراین حتی اگر بعد از مراسم چندساعته خسته و خواب‌آلود هستید، اصلاً با آرایش نخوابید.
ماندن آرایش روی پوست به مدت طولانی، باعث ایجاد عوارض خطرناکی مثل جوش، عفونت، لک و پیری زودرس روی صورت می‌شود. ازاین‌رو استفاده از یک پاک کننده مناسب در جلوگیری از مشکلات پوستی مورد توصیه کارشناس پوست و زیبایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *